توسعه آموزش مجازی و بار آموزش مجازی بر دوش معلمان

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

فشار و بار اصلی آموزش مجازی بر دوش معلمان ما  

همچنین در این میان برخی معلمان ایننطور می‌گویند که مقدر کارشان در مقایسه با آموزش حضوری و در کلاس درس مقداری بیشتر شده است، در اینباره دبیر یکی از مدارس دولتی شهر تهران به خبرگزاری تسنیم می‌گوید: درباره مشکلات موجود، عمده مشکل به فراهم نبودن بستر کار برمی‌گردد، سرعت پایین اینترنت، نبود یک شبکه داخلی که دانش‌آموزان رغبت به عضویت در آن داشته باشند از سایر مشکلات است، اتفاقی که در آموزش مجازی شاهد هستیم این است که حجم بالایی از کار مبتنی بر خلاقیت شخصی معلم‌هاست. هر فردی، با توجه به بضاعت شخصی خود، میزان و نحوه آشنایی با فناوری‌های جدید و نیز دسترسی به امکانات، سعی و تلاش در پیش‌برد کار تدریس را دارد. در این میان، بیش‌ترین همکاری را از جانب مدیران و معاونین مدارس شاهد هستیم که در مدرسه حاضر بودند و به معلم‌هایی که روش فیلم‌برداری را برای تدریس انتخاب کردند، کمک می‌کردند.

یادگیری دانش‌آموزان در آموزش مجازی آسیب دیده است؟

این معلم در پاسخ به این پرسش که آیا یادگیری دانش‌آموزان در جریان آموزش مجازی نسبت به حضور در کلاس درس کمتر نشده است، می‌گوید:  این موضوع بستگی دارد به اینکه محتوایی که معلم ارائه می‌کند تا چه اندازه جذاب باشد، من برای تدریس فیلم می‌سازم چون اگر بخواهم به صورت صرفاً صوتی درس بدهم، طبیعی است که دانش‌آموزان  تمایلی ندارند، نیم ساعت یا 45 دقیقه صوت را به تنهایی گوش دهد.

 

1000 کاراکتر باقیمانده است