انواع وبینار با اهداف مختلف

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active
 

انواع مختلفی از وبینار با کارایی های متنوع وجود دارد . در این مقاله به دسته بندی و توصیف برخی از آنها خواهیم پرداخت .

انواع وبینار با کاربردهای گوناگون :

1. آموزشی

اگر می خواهید مخاطبان خود را در زمینه ای که در آن متخصص هستید آموزش دهید ، وبینارها یکی از موثرترین راه های انجام این کار هستند. برای اجرای یک وبینار آموزشی ، بهتر است از اسلایدهای مناسبی که در این زمینه تهیه شده یا فیلم هایی همراه با وایت برد استفاده شود ، زیرا در این کار از قابلیت های بصری وبینارها استفاده می شود که اثر مثبتی در کاربران ایجاد می کند .

همچنین ، می توانید از متخصصان خارج از سازمان خود بخواهید که با شما همکاری کنند .

 

2. وبینار مخصوص ارایه یک محصول

وقتی محصولی عالی برای نمایش به افراد جامعه  دارید ، بهتر است رویدادهای معمول خود را به وبینار تبدیل کنید. شما می توانید با ارائه توضیحاتی مفصل ، از جمله جزئیات هر محصول ، به سؤالات آنها پاسخ دهید. در حالی که وبینار محصول را اجرا می کنید ، به شرکت کنندگان آموزش می دهید و توجه آنها را به محصول خود جلب می کنید ، بنابراین می توانید از فروش محصولات خود بهره مند شده و حتی آنها را به مشتری های واقعی تبدیل کنید و فروش خود را به بهترین وجه نجام دهید. این به شما این امکان را می دهد تا بازخورد های مورد نیاز خود را در مورد محصول یا ابزار خود جمع آوری کنید.

webinar
webinar

3. استفاده از کاربر

اگر شرکت شما از طریق وبینار در حال ارایه و فروش یک نرم افزارمی باشد  شما می توانید بیشترین بهره را از یک کاربر موجود در وبینار برده و کار خود را توسعه دهید . مطمئن شوید که با دعوت از کاربران جدید برای شرکت در وبیناری که برای افراد تازه وارد ترتیب داده اید به طور مرتب ، به عنوان مثال ، یکبار در ماه ، منحنی رشد مشتریان را صعودی نموده و یادگیری را برای افراد آسان نمایید . با استفاده از گزینه اشتراک گذاری صفحه ، صفحه یک کاربر در حال استفاده از محصول را  برای شرکت کنندگان نشان دهید .

 

4- آموزش کارمندان و جلسات تیم

اجرای وبینارها یکی از ابزار مهم برای آموزش کارمندان و انجام جلسات تیمی می باشد . این مساله برای تجارت شما نیز بسیار سودمند است. البته این نباید شما را از استفاده از جلسات تیمی و آموزش کارمندان خود بصورت فیزیکی باز دارد اما  انجام جلسات آنلاین می تواند آموزشی در حد یک تیم بسیار بزرگ و حتی جهانی ارایه دهد .  

 

5- تولید و لیست سازی

وقتی وبینار خود را از طریق کانالهای مختلف تبلیغ می کنید ، روی یک شخصیت که مایلید آن را جذب کنید متمرکز شوید. وقتی ثبت نام کنندگان در وبینار جهت انجام ثبت نام اولیه ایمیل خود را ثبت می نمایند در واقع دارند به شما اعتماد می کنند ، و این نقطه شروع است. شما می توانید موارد ارزشمند و جالبی را کسب کنید که می توانید از آنها پیروی کنید و بعداً آنها را به فرصت  تبدیل کنید. همچنین می توانید با کمک قیف های بازاریابی میزبان وبینارهای دارای هزینه پرداختنی و یا رایگان باشید.

 

6. حفظ و پرورش مشتری

اگرچه میزبانی وبینارهای الهام بخش ممکن است برای جذب افراد جدید و با نام تجاری شما بسیار عالی باشد ، ولی به همان اندازه برای پرورش مشتریانی که از گذشته در کنار شما هستند نیز مفید است. روابط شخصی که شما در طول وبینارها  با مشتریان در این مسیر ایجاد می کنید برای بازگرداندن آنها مهم خواهد بود  با انجام چنین وبینارهایی ، آنها می توانند جدیدترین محصولات و اطلاعیه های شما را پیگیری کنند. همچنین فرصتی عالی برای شما و مشتریان است که آنها بتوانند نزدیک تر از همیشه سؤالات مهم خود را مطرح کنند.

جلسه آنلاین
جلسه آنلاین

 

نحوه اجرای بهترین وبینار

اگر نمی دانید چگونه یک وبینار را اجرا نمایید ، در این قسمت از مقاله با گفتن چند نکته در خصوص وبینار به شما کمک خواهد شد تا با طی مراحلی که باید انجام دهید ، یک وبینار خوب و فوق العاده را به اجرا در آورید .

 

1. موضوع ، عنوان و قالب مناسب را انتخاب نمایید

اول از همه ، به این فکر کنید که هدف وبینار و جلسه آنلاین شما چه خواهد بود.

آیا این امر می تواند منجر به تولید لیست اولیه محصولات ، رشد لیست شما ، فروش یک محصول یا استفاده از کاربران جدید شود؟

سپس در مورد موضوع تصمیم بگیرید. مهمترین دانش یا مساله ای که می توانید در یک ساعت یا بیشتر با مردم به اشتراک بگذارید چیست؟ اگر به دنبال الهام گرفتن از محتوای وبینار هستید ، می توانید از طریق آمارها به دنبال جوابی برای سوال خود بگردید و ببینید چه چیزی ترافیک سایت شما را بالا خواهد برد و مخاطبان شما به چه چیزی بیشتر علاقه مند هستند.

به یاد داشته باشید که دقیق باشید. این کمک می کند تا مردم مطمئن شوند که در وبینار درست ثبت نام کرده اند ، و همچنین به شما کمک می کند تا از سئوی صفحه خود نیز استفاده کنید. جهت پیدا کردن یک نام برای وبینار در نظر بگیرید نام آن را با یک سؤال ذکر کنید ، به عنوان مثال ، ‘چگونه می توان فروش وبینار را انجام داد؟ و یا این سوال که :  وبینار رایگان .... * این عمل تاثیری مستقیم برای جذب افراد جدید در وبینار شما خواهد داشت. این شما را از بسیاری از نظرات منفی مانند "من قبلاً می دانستم" و "خیلی پیچیده بود" نجات می دهد. من اول باید اصول را بدانم. "

وقتی در مورد این موضوع تصمیم گرفتید ، فرمی را انتخاب کنید که متناسب با نیازهای وببینار شما باشد.

 

2. ارائه دهنده و تیم را انتخاب کنید

هنگام آماده شدن برای وبینار ، باید یک مجری واجد شرایط انتخاب کنید. او باید فردی باشد که از این موضوع آگاهی داشته باشد و از صحبت کردن عمومی و پاسخگویی به سؤالات سخت نترسد ، کاریزمای خوبی داشته و حداقل کمی در برابر استرس مصون باشد . البته ، سمینار وب شما می تواند بیش از یک مجری داشته باشد.

سپس می توانید یک دستیار را انتخاب کنید که بتواند گفتگو را مدیریت کند و احتمالاً در حالی که گوینده به ارائه مطالب ادامه می دهد به برخی از سؤالات مخاطبان پاسخ دهد.

بعد از اینکه افراد کاملی پیدا کردید که محتوای وبینار را ایجاد می کنند ، همچنین می توانید از شخصی (یا چند نفر) بخواهید که بعنوان تیم فنی وبینار شما را پشتیبانی نمایند . (مطمئن شوید که اتصال به اینترنت قوی است و صدا و تصویر براحتی شنیده و دیده می شود)

 

3. مطالب را برنامه ریزی کنید

برنامه ریزی بسیار مهم است اگر می خواهید یک سمینار آنلاین ایجاد کنید که از ابتدا تا انتها درگیر آن نباشید می بایست برنامه ریزی کنید .

 

وبینارهایی که مجری ها را درگیر هرج و مرج و بی ثباتی می کنند ، بهترین و به یاد ماندنی نیستند. اگر شما وبینار خود را به درستی برنامه ریزی کنید ، باید به قول شما عمل کند ، و محتوای کاملی از آن را برای جذب مخاطب خود داشته باشد.

 

همایش
همایش

 

طرح کلی

وقتی موضوع و هدف سمینار آنلاین خود را می دانید ، ایجاد یک طرح کلی زیاد دشوار نیست. به یاد داشته باشید که متوسط ​​وبینار حدود 40-60 دقیقه طول می کشدالبته اگر می خواهید به ترتیب چهارچوب زمانی استاندارد که می خواهید با آن کار کنید عمل نمایید. اگر یک وبینار از پیش تنظیم نشده ایجاد می کنید ، ابتدا درست مثل یک کارگردان فیلم ، صفحه داستانی ایجاد کنید.

 

ساختار

مطالبی که شما در سراسر وبینار ارائه می دهید باید به اندازه کافی جذاب باشد تا شرکت کنندگان تا آخر حفظ شوند. همچنین می توانید در همان ابتدا یک جایزه را مشخص کنید تا انگیزه ای برای تماشای خود ایجاد کنید. اگر این بخشی از هدف وبینار شما باشد ، طبیعتاً باید به یک پیشنهاد پولی منجر شود. یک قانون 80-20 برای این وجود دارد - وبینار را 80٪ محتوا قرار دهید ، و می توانید محصول خود را تا 20٪ باقیمانده تبلیغ کنید.

 

همیشه با استقبال از شرکت کنندگان شروع کنید. از آنها بخواهید که از کجا به شما می پیوندند ، و شما تعامل فوری ایجاد خواهید کرد.

 

با مشخص کردن اینکه چه کسی از سمینار آنلاین سود می برد ، به شرکت کنندگان اطمینان دهید که مکان مناسبی برای حضور آنهاست. همچنین ، نه تنها موضوع وبینار خود ، بلکه خودتان را نیز معرفی کنید. برای اثبات قابل اعتماد بودن و کوتاه نگه داشتن آن ، با یک داستان قابل اعتماد شروع کنید.

به یاد داشته باشید که همیشه در پایان برای یک جلسه پرسش و پاسخ در وقت صرفه جویی کنید. در ابتدا آن را ذکر کنید تا مخاطب وقت داشته باشد تا به سؤالاتی که می خواهد بپرسد فکر کند.

 

اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ساختن محتوای وبینار خود را بخوانید.

مدت زمان انجام وبینارها چقدر باید باشد؟

در بیشتر موارد ، وبینارها از 30 دقیقه تا یک ساعت به طول می انجامند. 60 دقیقه زمان کافی برای نمایش 45 دقیقه ای است و جای خود را برای پاسخگویی به سؤالاتی که مخاطب ممکن است در یک جلسه پرسش و پاسخ مشخص در طول وبینار باز می نماید.

اما ، مدت زمان معمول وبینار مهم نیست. اگر محتوای ساختاری خوبی دارید که بیش از یک ساعت زمان برای ارائه به شما می دهد - به دنبال آن بروید. اگر فقط یک ارائه کوتاه ، به سبک TED گفتگوها دارید ، می توانید آن را به صورت وبینار تبدیل نموده و برگزار نمایید، زیرا مخاطبان تمایل دارند که در زمان زنده بودن ، با محتوای ویدیوی طولانی تر درگیر شوند.

 

همایش تحت وب
همایش تحت وب

4. آماده سازی فناوری و محیط

قبل از اجرای یک وبینار ، اطمینان حاصل کنید که یک دوربین دارید (یک دوربین لپ تاپ در حال کار به اندازه کافی خوب است) و یک میکروفون کار با تنظیمات متناسب با محیطی که در آن قرار دارید. سعی نمایید محیطی را برای وبینار خود انتخاب کنید که می تواند دفتر شما  یا حتی اتاق نشیمن شما باشد ، اما سعی نمایید آن را حرفه ای نگه دارید و اطمینان حاصل کنید که هیچ کس شما را در حین وبینار قطع ننماید.

برای به حداقل رساندن خطر از بین رفتن برنامه وبینار شما ، بررسی کنید که آیا اتصال اینترنت شما پایدار است ، مطمئن شوید که شارژر لپ تاپ شما وصل شده است یا اینکه رایانه شما شروع  به به روزرسانی خود نخواهد کرد.

و ناگفته پیداست - اگر می خواهید صفحه خود را به اشتراک بگذارید ، هیچ زبانه غیر ضروری را در مرورگر خود باز نکنید و احتمالاً دسک تاپ خود را پاک کنید.

همچنین بهتر است 20 دقیقه قبل از جلسه برنامه ریزی شده وارد اتاق وبینار شوید و بررسی کنید که آیا همه چیز به درستی پیش می رود یا خیر.

 

5- از قبل در سایر وبینارها شرکت کنید

تصور اینکه اگر خودتان هرگز در آن شرکت نکرده اید ، تصور اینکه چگونه برای چنین رویدادی آماده شوید ، دشوار است. چند سمینار با میزبان با تجربه ، مانند تأثیرگذاران در صنعت ، پیدا کنید و اکنون آن را ثبت کنید. یادداشت های خود را شروع کنید ، از صفحه فرود وبینار ، تا نحوه صحبت گوینده. آنچه را که می توانید در آماده سازی خود پیاده کنید ببینید.

 

6. وبینار خود را برنامه ریزی کنید

بهترین زمان برای اجرای وبینار چقدر است؟

تشخیص دقیق تاریخ و زمان  دشوار است ، اما قانون اساسی این است که برنامه وبینار را برای وسط هفته ، یکشنه تا سه شنبه تعیین کنید. روزهای دیگر بیشتر احتمال دارد که افراد در حال تعطیلات باشند. بیشتر افراد فقط هفته ای به یک وبینار متعهد می شوند ، بنابراین شما با سایر بازیکنان این زمینه رقابت خواهید کرد.

در حالی که ممکن است شما فرض کنید افراد می خواهند بعد از ظهر در سمینارهای وب شرکت کنند ، وقتی کارشان تمام شده است اما این ممکن است کاملا غلط باشد . برخی از آمارها حاکی از آن است که مدت زمانی که بیشتر افراد ترجیح می دهند در وبینارها شرکت کنند 10 صبح یا 11 صبح است به خاطر داشته باشید که احتمالاً میهمانانی از مناطق زمانی مختلف خواهید داشت و اگر واقعاً از مخاطب هدفمند خود فاصله دارید ، حتی ممکن است شما هم برای اجرا مشکل داشته باشید.

ضمن تبلیغ سمینار ویدئویی خود ، ذکر کنید که ضبط خواهد شد - مردم می دانند که حتی اگر نتوانند در آن شرکت کنند و اینکه بعداً برنامه ضبط شده را دریافت می کنند ، حتما در وبینار ثبت نام می کنند.

 

7. وبینار خود را تبلیغ کنید

برای اجرای یک ارائه آنلاین ، به افرادی نیاز دارید تا برای شما ثبت نام کنند. این فقط به این دلیل نیست که باعث شود آنها ثبت نام کنند بلکه نحوه تبلیغ آن نیز مهم می باشد.

 

آذر اینانلو
سلام
فرق وبینار و جلسات آنلاین چیست ؟

پوراسدی
آیا در حال حاضر با توجه به تحریم بودن ایران مشکلی در برقراری ارتباط با خارج از کشور نخواهیم داشت ؟
تهران LMS
خیر ، هیچ مشکلی در ارتباط گیری با خارج از کشور وجود ندارد و بدون هیچگونه اختلالی میتوانید از سرویس وبینار ما بهره مند شوید .

1000 Characters left


Contact Us

Address: No. 21, Malekandeh St., Shahid Molavi St., North Majidiyeh, Tehran, IRAN.

  • dummy+98 21 78146 (Thirty lines simultaneously)

  • dummy+98 912 3108050

  • dummy info@tehranlms.ir

Latest Content

Today: 12 - All: 465997


All Rights Reserved for FARSA Company، © 2020
Powered by Tehran LMS Group