گروهی از کارشناسان تحقیقی در باره این که چگونه اتخاذ سیاستهای آموزشی که بصورت ناگهانی و اجباری و بر اساس دستورالعمل واحدهای آموزش مجازی و فن آوری اطلاعات بر روی رفاه اساتید و زندگی دانشجویان تأثیر می گذارد انجام داده اند که در ادامه نگاهی به تحلیل ها شده است .
در ابتدا با کمی مطالعه بر روی سیاستهای انجام شده دیده می شود که تحول بزرگ و عظیمی در امرتدریس و آموزشها و یادگیری در بخش آموزش انجام پذیرفته است . از گروهی از ناظران و متفکران عرصه آموزش پرسیده شد که چه عواملی با تغییر ناگهانی و گسترده در بحث آموزش دانشگاهها می توانند بر روی یادگیری از راه دور تاثیر گذار بوده و ممکن است برای آینده آموزش مجازی مفید باشند .
آموزش مجازی در مدارس و دانشگاه ها :
آنها معتقدند از لحاظ تئوری نقاط منفی زیادی وجود ندارد ، اما در سطح دانشگاه و کلاس و در شبکه های یادگیری حرفه ای سؤالات زیادی در مورد ایجاد یا حفظ جامعه از سیستم چهره به چهره به گزینه های آموزش مجازی و پیچیده شدن و درگیر شدن فکری اساتید و دانشجویان در این زمینه وجود دارد .
چه چیزی در شیوه های تدریس شما (یا همکارانتان) در نتیجه بحران COVID-19 تغییر کرده است؟ آیا اولویتهای مؤسسه (یا خود شما) یا اصول و روشهای آموزشی و راهنمایی دانشجویان تغییر کرده است؟ چه چیزی برای دانش آموزان یا دانشجویان شما متفاوت شده است؟
چگونه انتظار دارید که توانایی شما در پشتیبانی از دانش آموزان و دانشجویان از طریق فناوری تقویت یا تخریب شود؟ آیا رابطه بین محتوا و فرآیند تغییر خواهد کرد؟ با توجه به اینکه شرایط "کالج در خانه" از نظر ظاهری عادی است ، چگونه دسترسی عادلانه دانشجویان را به اطلاعات آموزشی و آموزش مجازی می توانید فراهم آورید ؟
چه تغییراتی می تواند "برای همیشه" باشد . آیا تغییرات در منظر آموزش مجازی و یادگیری دایمی است ؟ به نظر می رسد که با ظهور این امر روشها و ایده آموزشی جدید در سطوح آموزش های اولیه تا عالی به وقوع خواهد پیوست و احتمالاً رویکردهای عادی به رویکردهای نوین آموزشی تبدیل می گردد؟
چه امکاناتی برای بازسازی یا تکامل سیستم های آموزشی فعلی به سیستم های نوین آموزش مجازی در سازمان های مربوطه و در حاشیه بحران COVID-19 وجود دارد؟ آیا این فرصت برای رشد از طریق این بحران برای بوجود آوردن یک اتحاد ملی جهت راه اندازی آموزش مجازی در سراسر کشور وجود دارد . (به عنوان مثال ، شبکه های شخصی و یا سازمان های حرفه ای بالاتر) ؟
دیدگاه جدید شما برای آموزش نوین عالی پس از تمام شدن این بحران به طور کلی چیست؟
باسخ به این سوال بستگی زیادی به نحوه عملکرد خود بیماری همه گیر دارد.
نقش آموزش مجازی در دوران بحران :
اگر کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا یا چین ، بتوانند تمام یا بدترین COVID-19 را در طی دو ماه بسوزانند ، تأثیر آن شدید اما کوتاه مدت خواهد بود. اگر coronavirus به مدت یک سال یا بیشتر ادامه یابد ، نوع و روش آموزش ها در مراکز آموزشی و دانشگاه ها دوباره تعریف می شوند.
همچنین هراسی در مراکز آموزشی وجود دارد که بسیاری از هزینه های مالی جاری باعث کاهش بودجه آموزشی شود زیرا تخصیص منابع دولتی به مردم حتی بیشتر کاهش می یابد و هزینه های مرکز آموزشی افزایش می یابد ، تعداد ثبت نام های بین المللی و موقوفات از بین می رود و خانواده ها فقط قادر به هزینه کمتری برای آموزش هستند. همه اینها در سناریوی کوتاه مدت اتفاق می افتد. اگر COVID-19 برای پایان ترم به ملت ها خنجر بزند ، این ورشکستگی بخش آموزش عالی را به دنبال خواهد داشت.
با تشکر
متشکرم